Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby snížení otevíracího rázu padákových systémů
Zamazal, Jakub ; Daniel, Miloš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o otevíracím rázu u padákových záchranných systémů a shrnuje způsoby jeho tlumení. Začátek práce je věnován teoretickému úvodu do obecné problematiky padáků. Následně je nastíněna problematika otevíracího rázu z pohledu předpisů pro záchranné systémy. Také je uvedeno několik vhodných měřících metod. Dále je uveden přehled používaných způsobů tlumení otevíracího rázu. Závěr práce obsahuje návrh vhodných prvků tlumení pro letouny se vzletovou hmotností 450kg.
Návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun
Pejchar, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun. Práce je řazena do navazujících oddílů tak, jak bylo při návrhu postupováno. První část se věnuje obecné problematice padákové techniky. Následně jsou posuzovány kritické situace při ručním a autonomním řízení letounu, od kterých se odvíjí návrh zpomalovacího zařízení a také výpočet zatížení konstrukce. Dále navazuje popis a vyhodnocení provedených experimentů pro ověření výkonů moderních padáků. Součástí práce je i zjednodušený návrh vystřelovacího mechanizmu konstruovaného v 3D softwaru a také dokumentace stavby modelu letadla pro testování a predikci chování v autonomním režimu letu.
Ballistic rescue system installation into a light sports aircraft
Gebrlín, Jakub ; Sklenář, Jiří (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
The aim of this diploma thesis is to design the installation of a parachute system in a small sport aircraft. The individual steps of the thesis are chronologically classify in the order in which they were approached. The introductory part of the thesis describes the main parameters of the parachute rescue system and the aircraft which the rescue system is designed for. Next, the German LTF-UL regulation and related regulations are discussed in detail, from which all calculation procedures are subsequently derived. In the second part, the thesis deals with the calculation of the dynamic force load of the aircraft structure and the adjustment of individual parts of the structure. At the end of the work, a method of testing is proposed.
Technické prostředky pro záchranu posádek letadel v nouzi
Zemánek, Adam ; Grim, Robert (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit přehled technických prostředků pro záchranu posádek letadel v nouzi, porovnat je ve svých kategoriích a zároveň vytvořit koncepční návrh mechanismu aktivace těchto prostředků. V přehledu prostředků je obsažena historie a současný stav záchrany posádek letadel za pomocí vystřelovacích sedadel a záchranných padákových systémů. Porovnání prostředků je provedeno v závislosti na oblasti použití a na jejich vlastnostech. Koncepční návrh mechanismu je navržen jako kladkový v souladu se stavebními předpisy CS-23 vydanými agenturou EASA. Výsledky této práce rozšíří čtenáři povědomí o moderních možnostech záchrany posádky letadel, zejména pak v civilní letecké dopravě. Vytvořený koncepční návrh splňuje požadavky dle stavebních předpisů CS-23, je schopen snášet předpokládané zatížení, což potvrzuje provedená pevností kontrola. Rozšíření do podvědomí veřejnosti o možnosti záchranných systému může ve výsledku znamenat i celkové zvýšení bezpečnosti v letecké dopravě.
Ballistic rescue system installation into a light sports aircraft
Gebrlín, Jakub ; Sklenář, Jiří (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
The aim of this diploma thesis is to design the installation of a parachute system in a small sport aircraft. The individual steps of the thesis are chronologically classify in the order in which they were approached. The introductory part of the thesis describes the main parameters of the parachute rescue system and the aircraft which the rescue system is designed for. Next, the German LTF-UL regulation and related regulations are discussed in detail, from which all calculation procedures are subsequently derived. In the second part, the thesis deals with the calculation of the dynamic force load of the aircraft structure and the adjustment of individual parts of the structure. At the end of the work, a method of testing is proposed.
Systém mobilizace ozbrojených sil České republiky na počátku 21. století: Přežitek minulosti nebo nezbytnost současnosti?
Živčák, Štefan ; Balabán, Miloš (vedoucí práce) ; Rašek, Antonín (oponent)
Práce pod názvem "Systém mobilizace ozbrojených sil České republiky na počátku 21. století: přežitek minulosti nebo nezbytnost současnosti?" analyzuje současné problémy systému mobilizace ozbrojených sil českého státu, jako jednoho ze základních stavebních prvků bezpečnostního systémů ČR, ve světle novodobého pojetí kolektivní bezpečnosti demokratických států Evropy. Východiskem k této práci je představa, že současný systém mobilizace ozbrojených sil ČR (na jedné straně) pravděpodobně ještě nepřekonal určité setrvačně působící zatížení minulosti, kdy byl svět geopoliticky bipolárně rozdělen a hrozba válečného konfliktu existovala bezprostředně. Na druhé straně tu existuje určitá neschopnost nalézt vhodný způsob, kterým by bylo možné efektivně doplňovat expedičně budované profesionální vojenské síly nasazované i mimo území státu. Na základě komplexnějšího pohledu na vývoj systému mobilizace ozbrojených sil ČR od vzniku její státnosti až po současnost předkládaná práce analyzuje význam tohoto systému pro zachování existence státu v případě hrozby vzniku válečného konfliktu. Současně sleduje změny v této oblasti po změně geopolitiky v globálním měřítku po roce 1989. Především se jedná se o zdůvodnění, zda současný systém mobilizace ozbrojených sil ČR skutečně odráží změněné geopolitické prostředí,...
Zlaté pravidlo morálky v každodenní praxi ochrany obyvatelstva
MARKVART, Petr
Cílem bakalářské práce s názvem Zlaté pravidlo morálky v každodenní praxi ochrany obyvatelstva je zamyslet se nad otázkami povinnností záchranářů v rámci plnění jejich pracovních povinností a zároveň zjistit, do jaké míry při své práci dokážou pracovat s určitou dávkou empatie ke svému okolí, k lidem, kterých se bezprostředně dotýká samotná krizová situace a kteří jsou ohroženi na zdraví, smrtí nebo hrozí riziko ztráty jejich majetku. Rád bych se pokusil svou prací zjistit, zda se v určitých případech záchranáři v samotné krizové situaci dostávají do vnitřního konfliktu. Mají vždy postupovat pouze dle platné legislativy při záchraně, nebo někdy používat intuici a především zlaté pravidlo morálky? Dokáže si záchranář představit sám sebe na místě zachraňovaného a přizpůsobit tomu svá rozhodnutí? Svou práci podpořím kvalitativním výzkumem, který je anonymní a zúčastnilo se ho devět členů složek integrovaného záchranného systému. Vybral jsem si členy tří základních složek integrovaného záchranného systému. Hasičského záchranného sboru, Policie České republiky a Zdravotnické záchranné služby. Respondenti odpovídali na otázky, ze kterých lze vytvořit statistické vyhodnocení. Co zjistíme při krátkém dotazníku mezi profesionály? Můžeme tvrdit, že oblast ochrany obyvatelstva a práce jednotlivých složek integrovaného záchranného systému je nutné přesně vymezit legislativou a dodržováním platných zákonů, vyhlášek a nařízení v oblasti Ochrany obyvatelstva a krizového řízení? Právě díky této legislativě máme jasně stanovené postupy při jednotlivých krizových situacích v rámci plánování, přípravě a preventivních opatřeních. Přesto zjistíme, jestli někdo ze záchranářů někdy použil zlaté pravidlo morálky při své práci, nebo si dokáže představit, že by ho použil a při jaké příležitosti. Mým cílem není dehonestovat touto prací význam jasně daných pravidel, určených postupů a rozkazů velitelů zásahů při krizové situaci. Cíl, který jsem si určil, je zjistit, jak tenká je hranice mezi "tím co musím a ne vždy se ztotožňuji" a "chci a vím, že porušuji nějaká nařízení." Z výzkumu vyplynulo, že v sobě máme zakořeněný určitý smysl pro povinnost, řád a pořádek. Jsme spíše nakloněni dodržování nařízení a jednotlivých daných pravidel, před určitou mírou volnosti při rozhodování a využití zlatého pravidla? Samotné téma mi připadá velice atraktivní. Propojení složek integrovaného záchranného systému s myšlenkou zlatého pravidla morálky se může na první pohled jevit jako něco, co nedává smysl. V této práci poznáme, že tu existuje naopak výrazné propojení. Při zásahu složek integrovaného záchranného systému se často jedná o vzájemnou interakci mezi záchranářem, hasičem, nebo policistou na straně jedné a zachraňovaným na straně druhé. Na obou stranách vznikají pozitivní i negativní emoce, se kterými se musí jak zachránci, tak zachraňovaní vyrovnávat. Žádný ze zachránců se neubrání určité empatii, soucítění se situací zachraňovaného. Co kdybych byl na jeho místě já? Tímto se právě témata na první pohled tak vzdálená, propojují ve velice úzkou problematiku. Myslím si, že není moc situací, ve kterých lze uplatnit zlaté pravidlo v oblasti ochrany obyvatelstva. Určitě jsou jasně dané postupy tím nejefektivnějším způsobem práce všech složek IZS. Přesto si myslím, že existují situace, kdy by bylo možné zlaté pravidlo morálky v každodenní praxi ochrany obyvatelstva uplatnit.
Návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun
Pejchar, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun. Práce je řazena do navazujících oddílů tak, jak bylo při návrhu postupováno. První část se věnuje obecné problematice padákové techniky. Následně jsou posuzovány kritické situace při ručním a autonomním řízení letounu, od kterých se odvíjí návrh zpomalovacího zařízení a také výpočet zatížení konstrukce. Dále navazuje popis a vyhodnocení provedených experimentů pro ověření výkonů moderních padáků. Součástí práce je i zjednodušený návrh vystřelovacího mechanizmu konstruovaného v 3D softwaru a také dokumentace stavby modelu letadla pro testování a predikci chování v autonomním režimu letu.
Způsoby snížení otevíracího rázu padákových systémů
Zamazal, Jakub ; Daniel, Miloš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o otevíracím rázu u padákových záchranných systémů a shrnuje způsoby jeho tlumení. Začátek práce je věnován teoretickému úvodu do obecné problematiky padáků. Následně je nastíněna problematika otevíracího rázu z pohledu předpisů pro záchranné systémy. Také je uvedeno několik vhodných měřících metod. Dále je uveden přehled používaných způsobů tlumení otevíracího rázu. Závěr práce obsahuje návrh vhodných prvků tlumení pro letouny se vzletovou hmotností 450kg.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.